wtorek, 20 listopada 2007

[20 XI 2007] wtorek - św. Rafał Kalinowski

patron
dziś arcyciekawy patron, moi mili - św. Rafał Kalinowski. Św. Rafał był i inżynierem, i wojakiem (w stopniu porucznika), i kapłanem w szeregach karmelitów bosych... Twarda sztuka, moje panie i panowie - warto naśladować.

polish your english
nie wiem co się stało, ale zaczęło mi się lepiej mówić po niemiecku, niż po angielsku! Skandal - toż po to szedłem na angielskie zajęcia w Instytucie Socjologii, by mieć łatwiej, a tu gdy przychodzi mi się wypowiedzieć w bardzo ważkich dla świata zagadnieniach na zajęciach, co i rusz cisną mi się na usta jakieś germanizmy, niemieckie szyki zdania, etc. Widział ktoś takie cuda na kiju?

socjologowie a giełda papierów wartościowych

na socjologii jak co tydzień wybornie spędziłem czas. Dziś ciekawe zajęcia nt. realności i wirtualności - nie powiem, naprawdę ważne zajęcia, byłem zadowolony. Natomiast refleksja, która przyszła, to potwierdzenie wcześniejszych obserwacji - kompletny brak rozeznania w tematach związanych z gospodarką wśród młodych adeptów socjologii. Tak się akurat złożyło, że zostałem przydzielony do grupy, która rozważała wirtualność w gospodarce... i tak się akurat stało, że powędrowaliśmy mimowolnie w kierunku rynków kapitałowych. Oj, czego to ja się dowiedziałem o giełdzie! Alchemia, tajemnicze operacje, z których nagle biorą się pieniądze, brak wiedzy na temat regulacji prawnych i debiutowania nowych spółek, kompletna ignorancja w podstawowym obszarze - jak się na giełdzie inwestuje. Jak zatem moi koledzy i koleżanka radzili sobie rozważając problem wirtualności w gospodarce - mówili jak jest (tzn. jak sobie wyobrażają, że jest) i później dochodzili do wniosku, że skoro tak jest, to tak być musi, nie bacząc na to, że wcale tak nie jest oraz nie musi być tak, jak jest. Kurczę, zamiast po prostu powiedzieć - ej, tak naprawdę nie kumam co to jest ta giełda - widziałem na paru amerykańskich firmach facetów z czerwonymi szelkami w Nowym Jorku i wiem, że niekiedy są krachy - zamiast tego, spektakl pt. My socjologowie wiemy wszystko, zaraz wszystko wyjaśnimy.

Izrael kupuje Polskę?

jak donosi pewien jegomośc z internetu, prezydent Izraela stwierdził, że gospodarka izraelska ma się dobrze, a izraelscy inwestorzy wykupują Manhattan, Polskę, Węgry i Rumunię. Nikogo sprawa nie rusza (pisali o tym w GazWyb?).

http://klon.pardon.pl/dyskusja/461808/prezydent_izraela_wykupujemy_polske

ciekawa debata
zainteresowanym polską polityką, oraz tym, których serca biją po prawej stronie, zachęcam do obejrzenia arcyciekawej debaty nt. klęski prawicy w ostatnich wyborach. Polecam szczególnie trzech panelistów: dra Adama Wielomskiego, Artura Zawiszy oraz Stanisława Michalkiewicza. Dlaczego nie wspominam o pośle Bosaku? Ależ wspomnę - wprawdzie nie wiem, czy to czyta - ale muszę przyznać, że pozytywnie mnie zaskoczył!

http://www.uprtv.pl/uprtv/uprtv_index.php

protestuj.pl

w kontekście wspominanej przez Michalkiewicza Karty Praw Podstawowych zachęcam do przejrzenia strony http://protestuj.pl/, wysłania maila do Prezydenta, a niezdecydowanym polecam lekturę dokumentu http://www.piotrskarga.pl/zalacznik/Stanowisko%20SKCh - stanowiska Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. ks. Piotra Skargi ws. wspomnianej Karty.

pożyteczne stowarzyszenia

w niedziele miałem polecać stowarzyszenia i organizacje pozarządowe, które jawią mi się jako zacne. W tę niedzielę zapomniałem, wobec tego robię to teraz.

Dziś pora na Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. ks. Piotra Skargi - polski oddział ogólnoświatowej sieci stowarzyszeń TFP (Tradition, Family and Property) zakładanych przez Plinio Correę de Oliveira - portugalskiego konserwatywnego, katolickiego myśliciela. Stowarzyszenie robi dobrą robotę w zakresie popularyzacji idei wolnego rynku oraz cywilizacji chrześcijańskiej.

strona WWW: www.piotrskarga.pl

Wizerunek medialny wykreowany przez GazWyb? Kilku nawiedzonych panów z Krakowa, którzy chorują na homofobię i kolportują antygejowskie ulotki, na dodatek zaściankowi katolicy.

Realia? Elita polskich katolików, arystokraci, świetnie wykształceni ludzie ze światowymi kontaktami, organizacja sieci elitarnych organizacji z ponad 50-letnią historią.

myśl na dziś

Ze wszystkim można sobie poradzić z wyjątkiem śmierci... A śmierć radzi sobie ze wszystkim.

św. Josemaria Escriva, Bruzda, nr 878

1 komentarz:

Maxciek pisze...

o proszę - a wie Gnyszka, że to szeregowy Kubicki nagrywał zaklinowaną wyżej debatę :)?

ciekawostki:

Pierwsze w Polsce profesjonalne szkolenie giełdowe!
Aktualny PageRank strony maciejgnyszka.blogspot.com dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO