czwartek, 11 grudnia 2008

[11 XII 2008] czwartek, o. Bocheński rulez, a Cohn-Bendit to oblech...


Bocheński
wczoraj słusznie napisałem o wywiadzie z o. Bocheńskim - słusznie, bo rzecz jest wybitna! Ze mną to było tak - kiedyś przeglądałem jakiś album nt. filozofii, gdzie w rozdziale o polskich filozofach zobaczyłem okładkę właśnie Między logiką a wiarą! O książce po paru miesiącach zapomniałem, aż po długim czasie - zupełnie przypadkiem - będąc jeszcze w gimnazjum, albo i podstawówce, na obozie narciarskim w Krynicy, gdzie miałem w zwyczaju robić jeden dzień przerwy na odwiedziny w centrum (gdzie obowiązkowymi elementami rytuału były: wizyta na rurkach z bitą śmietaną oraz przegląd oferty księgarni zdrojowej)... pewnego dnia, w rzeczonej księgarni doznałem olśnienia! Na półce leżała znajoma książka! Nie licząc się z pieniędzmi książkę kupiłem i do końca obozu każdą wolną chwilę spędzałem na lekturze! O tym, jak istotnie może być to ciekawa lektura świadczy zarówno barwne życie indagowanego dominikanina (do seminarium wstąpił jako ateista, walczył na kilku frontach podczas II wojny światowej, później dwukrotnie był rektorem uniwersytetu we Fryburgu, cenionym logikiem, a w wieku siedemdziesięciu kilku lat zrobił uprawnienia lotnicze, dzięki którym na konferencje naukowe latał własnym samolotem...), jak i jego rodzina - jest to bowiem brat zarówno Adolfa Bocheńskiego, jak i żyjącego do dziś - Jacka Bocheńskiego. Jednym słowem... pozycja obowiązkowa, cieszę się, że mi się wczoraj przypomniała! Absolutnie wybitna, więcej słów nie mam.

katastrofa
poniżej stopka jednego z forumowiczów forum Parkietu, która zawsze mi się bardzo podobała...

czy Cohn-Bendit jest wariatem?
zdecydowanie tak. Tym, którzy nie znają niemieckiego, polecam tłumaczenia niektórych jego wypowiedzi z filmów, które wrzucam poniżej. Ci, którzy znają język Goebbelsa, niechaj pooglądają. A ci, którzy nie wiedzą, co o tym myślę, powiem krótko: brak mi przekleństw.

Daniel chlubi się tym, że nic nie umie i nie pracuje(1) (http://www.youtube.com/watch?v=e-NHsSB7TVA):

Daniel chlubi się tym, że nic nie umie i nie pracuje (2) (http://www.youtube.com/watch?v=NKvpf0XxUIo):

Daniel mówi, że jak Wielka Brytania i Polska nie podpiszą Karty Praw Podstawowych, to niech lepiej spieprzają z Unii (1) (http://www.youtube.com/watch?v=YPd-eGwaSrs):

Daniel mówi, że jak Wielka Brytania i Polska nie podpiszą Karty Praw Podstawowych, to niech lepiej spieprzają z Unii (2) (http://www.youtube.com/watch?v=hsztF7QTqAU):



myśl na dziś
Spoglądając teraz na moją nędzę, Jezu, powiedziałem Ci: pozwól się oszukać twemu dziecku tak jak czynią ci dobrzy rodzice, którzy wręczają swoim dzieciom podarunek, jaki od nich pragnęliby otrzymać... bo doskonale wiedzą, że dzieci nie mają niczego. – I jakaż jest radość ojca i dziecka, choć obaj znają ten sekret!

św. Josemaria Escriva, Kuźnia, nr 195


Brak komentarzy:

ciekawostki:

Pierwsze w Polsce profesjonalne szkolenie giełdowe!
Aktualny PageRank strony maciejgnyszka.blogspot.com dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO